Često Postavljena Pitanja

NAPOMENA: Na stranici Česta pitanja vodili smo se iskustvima prilikom uvođenja e-fiskalizacije u Republici Srbiji. Kako trenutno nemamo dovoljno informacija vezanih za e-fiskalizaciju u Bosni i Hercegovini, stranica će biti ažurirana naknadno, čim ovlašćeni organi Republike Bosne i Hercegovine izdaju službena saopštenja vezana za novi zakon o efiskalizaciji u Bosni i Hercegovini.

Dobrodošli na stranicu na kojoj možete pronaći odgovore na najčešće postavljana pitanja o LPFR-u. Pokušaćemo da Vam pružimo sve potrebne informacije za korisnike programa myLPFR. Ukoliko ste korisnik programa myLPFR, a ne možete da pronađete odgovor u FAQ-u, pišite nam na podrska@mylpfr.rs.

Inovacije koje donosi e-fiskalizacija

1. Da li se stari fiskalni uređaj mora defiskalizirati?

Ne. Defiskalizacija starih fiskalnih uređaja nije potrebna. Defiskalizacija će se izvršiti automatski povezivanjem novih fiskalnih uređaja na server u Poreskoj upravi.

2. Kako će izgledati nova fiskalna kasa?

Fiskalne kase na koje smo navikli više neće biti u upotrebi. Umjesto njih koristit će se Elektronski fiskalni uređaji - EFU, koji će u realnom vremenu putem interneta štampati fiskalne račune.

3. Šta je elektronski fiskalni uređaj - EFU?

Novi elektronski fiskalni uređaj će prilikom svake maloprodaje izdavati fiskalni račun sa QR kodom i digitalnim potpisom, a svaka transakcija će biti sinhronizovana sa Poreskom upravom.

Elektronski fiskalni uređaj će sadržavati slijedeće elemente:

  • LPFR - Lokalni procesor fiskalnih računa
  • ESIR - Elektronski sistem za izdavanje računa
  • BE - Bezbjednosni element koji će elektronski potpisivati ​​fiskalne račune

4. Kako će se štampati fiskalni računi?

Poreski obveznik je dužan da obezbijedi štampač za štampanje fiskalnih računa, a preporuka i najbolja opcija je svakako termo štampač. Prilikom kupovine ovih uređaja važno je provjeriti da li sadrže softver i procesore odobrene od Poreske uprave, jer je to jedan od preduslova za njihovo korištenje.

Novi pojmovi e-fiskalizacije

1. Šta je ESIR?

ESIR je hardverski ili softverski element uz pomoć kojeg se kreira fiskalni račun.

2. Šta je bezbjednosni element - BE?

BE – Bezbjednosni element je pametna kartica koju dobijate od Poreske uprave i služi za digitalno potpisivanje fiskalnih računa. Faktura koja nije elektronski potpisana neće se smatrati fiskalnom fakturom. Treba vam onoliko BE koliko imate LPFR. Uslov za podnošenje zahtjeva za izdavanje BE je da se prvo registruje poslovni prostor.

3. Šta je PFR?

PFR je procesor koji fiskalizuje račun na osnovu podataka koje je primio od ESIR-a. PFR je dizajniran da osigura sigurno skladištenje svih informacija vezanih za određeni fiskalni račun u trenutku njegovog štampanja.

Procesori fiskalnih računa dijele se na:

  • VPFR - Virtuelni procesori fiskalnih računa koji se nalaze u mreži Poreske uprave
  • LPFR - Lokalni procesori fiskalnih računa LPFR, koji se nalaze na mjestu izdavanja računa.

4. Koja je razlika između LPFR i VPFR?

LPFR je Lokalni procesor fiskalnih računa koji omogućava izdavanje fiskalnih računa čak i u slučaju prekida internet konekcije, i to je glavna razlika između VPFR i LPFR, jer se VPFR koristi isključivo putem stalne internet veze, dok LPFR omogućava izdavanje fiskalnih računa čak i u slučaju prekida internet veze.

myLPFR jedinstveno softversko rješenje

1. Postoji li gotovo softversko rješenje za izdavanje fiskalnih računa?

Da, myLPFR je jedinstveno softversko rješenje u vlasništvu kompanije myOffice d.o.o., koje možete odmah testirati i uvjeriti se u njegovu funkcionalnost paralelno sa trenutnim sistemom.

2. Kako da preuzmem i testiram myLPFR?

Preuzimanje i testiranje myLPFR-a ce biti omogućeno kada budemo imali više informacija o samom procesu efiskalizacije u BiH.

3. Kako da instaliram i koristim myLPFR?

Sve neophodna dokumentacija će biti dostupna za preuzimanje nakon što krene proces efiskalizacije u BiH.

4. Šta se može testirati sa demo verzijom myLPFR-a

Nakon instaliranja myLPFR-a, možete testirati sinhronizaciju podataka sa Poreskom upravom, kao i korišćenje termalnog štampača.

DEMO verzija vam daje mogućnost testiranja cjelokupne funkcionalnosti, s tim da je testiranje ograničeno samo na testno okruženje, tj. sandbox i može koristiti samo test karticu (BE) koju je izdao PU.

5. Da li je korištenje i testiranje myLPFR-a besplatno?

Da, možete preuzeti i testirati myLPFR demo potpuno besplatno.

6. Šta mi je potrebno da instaliram myLPFR?

Instalacija se vrši na novim ili postojećim računarima koji moraju imati čitač pametnih kartica. myLPFR softver podržava 32-bitne i 64-bitne operativne sisteme: Windows7, Windows8, Windows10, Windows11 i Linux OS.

7. Šta radi myLPFR?

  • Prima, evidentira, analizira i pohranjuje podatke o svakoj transakciji primljenoj od ESIR-a do trenutka slanja Poreznoj upravi
  • Izračunava iznos poreza za svaku transakciju
  • Priprema fiskalne podatke za ESIR (elektronski sistem za izdavanje računa)
  • Primjenjuje elektronski potpis na fiskalni račun, koristeći bezbjednosni element kao zaštitu od neovlaštene izmjene sadržaja
  • Prenosi fiskalne podatke u SUF (Softverska aplikacija Poreske uprave koja preuzima sve podatke sa procesora fiskalnih računa)
  • Na osnovu jedinstvenog URL-a generiše QR kod koji će biti na računu ispostavljenom kupcu i na osnovu kojeg će kupac moći provjeriti da li je račun izdat u skladu sa zakonom.
  • Na osnovu fiskaliziranih podataka i sa generiranim jedinstvenim QR kodom kreira format fiskalnog računa u obliku u kojem će biti isporučen kupcu. Taj format se šalje ESIR-u, koji pušta račun za štampanje.

8. Koliko dugo LPFR pohranjuje podatke?

LPFR će čuvati podatke neograničeno do trenutka uspostavljanja internet veze. Međutim, Poreska uprava je odredila rok od najviše pet dana kao period u kojem se podaci moraju dostaviti i sinhronizovati sa Poreskom upravom.

9. Kako se podaci dostavljaju Poreskoj upravi?

Podaci se Poreskoj upravi dostavljaju na dva načina:

  • Putem internet čitanja podataka, gdje se podaci šalju u realnom vremenu na server Poreske uprave
  • Kroz lokalno čitanje, što je glavna funkcionalnost myLPFR-a, gdje kao pozadinski proces sinkronizira datoteke sa SUF serverom i može izdati račun čak i ako je internetska veza prekinuta. U periodu prekida internet konekcije, myLPFR sve podatke pohranjuje lokalno i šalje ih na server Poreske uprave odmah nakon uspostavljanja interneta.

10. Kako izvršiti lokalno čitanje datoteka?

Lokalno čitanje fajlova je proces u kojem se fajlovi koji nisu sinhronizovani sa Poreskom upravom kopiraju na lokaciju na vašem računaru (obično na USB fleš ili neki drugi prenosivi medij) i onda možete otići na lokaciju na kojoj imate pristup na Internet, logiraju se na portal Poreske uprave i direktno uploaduju fajlove na njihov server.

11. Može li se myLPFR povezati na više ESIR-ova, tj. podržava li mrežnu vezu?

myLPFR podržava mrežnu vezu, odnosno jedan LPFR može kontrolirati izdavanje računa na nekoliko ESIR-ova. Ako imate više kasa koje nisu opterećene izdavanjem računa istovremeno, možete koristiti jedan LPFR na više ESIR-a. (Ako je vaš posao takav da koristite više kasa u isto vrijeme, ali ne izdajete račune u isto vrijeme.)

12. Da li je dovoljan jedan LPFR po poslovnoj jedinici?

Da i ne. Poreska uprava je zakonom definisala da je dovoljan jedan LPFR po poslovnoj jedinici, bez obzira na to koliko ESIR koristite. Međutim, naša je preporuka da i dalje ograničite broj ESIR-a koje kontrolira myLPFR.

13. Zašto preporučujete ograničenje myLPFR po ESIR-u ako je Poreska uprava definisala da je jedan LPFR dovoljan za sve ESIR?

Naša preporuka je da ako ste u mogućnosti da koristite jedan LPFR za jedan ESIR da ne opterećujete poslovanje ili jedan LPFR za najviše tri ESIR. U slučaju da u vašoj poslovnoj jedinici postoje tri ESIR-a i svi koriste jedan LPFR, računi se ispostavljaju prvo od jednog, zatim od drugog, pa od trećeg ESIR-a, sva tri računa se ne mogu izdati istovremeno. Za izdavanje jedne fakture potrebno je oko 1 sekunda, što znači da će drugi ESIR-ovi morati čekati da se prethodna faktura završi izdavanje.

14. Koji su problemi korištenja mrežnog lpfr-a, odnosno jednog LPFR-a na više ESIR-ova?

Potencijalni problemi korištenja jednog LPFR-a na više ESIR-ova:

  • Svu odgovornost snosi glavni ESIR gdje je instaliran myLPFR jer se svi podaci tamo pohranjuju. Glavni ESIR treba koristiti odgovorno.
  • Ako je glavni računar usporen, drugi računari neće moći pristupiti glavnom računaru.
  • Ako glavni računar ostane bez mreže, ako ima virus ili hardverski problem, to će ugroziti cjelokupno poslovanje jer ostali ESIR-i neće moći potpisivati ​​račune.
  • Sve potpisane fakture dolaze sa istim JID-om, kao da su sve fakture izdate sa jednog računara. Ostali ESIR su na čekanju dok prethodni ne potpiše i izda fakturu.
  • Važno je pravilno konfigurirati mrežne parametre i prilagoditi ih glavnom ESIR-u, kao i koristiti statičku IP adresu.

15. Da li je internet neophodan za novu fiskalizaciju, s obzirom na to da LPFR radi bez interneta?

Da, internet konekcija je obavezna stavka e-fiskalizacije. S obzirom da često ne možemo uticati na stalnu internet vezu bez ikakvih prekida, LPFR omogućava sigurno skladištenje svih podataka vezanih za fiskalizaciju. Moguće je izdati račun i kada dođe do prekida internet veze. LPFR u skladu sa zakonom, poreski obveznici su dužni da imaju najmanje jedan lokalni procesor fiskalnih računa po jednom prodajnom objektu. On će evidentirati i elektronski potpisivati ​​sve obavljene transakcije do trenutka ponovnog uspostavljanja internet konekcije, kada će sav saobraćaj koji nastane tokom prekida internet konekcije biti naknadno sinhronizovan sa Poreskom upravom.

16. Šta se dešava ako se internet veza prekine?

Obveznik fiskalizacije dužan je da u momentu prometa na malo svaki račun obradi posredstvom elektronskog fiskalnog uređaja i na taj način Poreskoj upravi dostavi podatke o izdatim fiskalnim računima putem stalne internet veze u realnom vremenu u trenutku prometa na malo.

Ukoliko dođe do prekida internet konekcije ili ona nije dostupna na mejstu prometa, obveznik fiskalizacije dostavlja Poreskoj upravi podatke o izdatim fiskalnim računima periodično, odmah po uspostavljanju internet konekcije, a najkasnije u roku od pet dana od dana izdavanja pojedinačnog fiskalnog računa

17. Postoje li kazne zbog nepoštovanja zakona o fiskalizaciji?

Za nepoštovanje propisa Zakona o fiskalizaciji, kaznene odredbe će biti regulisane novčanim kaznama u zavisnosti od prekršaja, koje će poreski obveznici koji učine prekršaj platiti. Ovaj zakon tek treba da bude objavljen od strane nadležnih organa BiH.